Микитюк В. Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури)
29.12.2017
Микитюк В. Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури) / Володимир Микитюк ; рецензенти: Г. Токмань, Є. Нахлік, М. Гнатюк, О. Квас; МОН України ; ЛНУ ім. Івана Франка ; Кафедра української літератури ім. акад. М. Возняка ; Інститут Івана Франка НАН України. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 408 с.
У проблемно-синтетичній монографії досліджено та
актуалізовано педагогічну концептосферу Івана Франка, яка посідає вагоме місце
в історії вітчизняної і європейської освіти, є продуктивною для розвитку
національної педагогіки. Висвітлено методологічні концепти Франка про специфіку
української літератури як навчальної дисципліни у площині системного вивчення
теорії та практики методичних основ викладання у середній і вищій школі;
погляди дидакта про цінності та роль літературної освіти у розвитку
громадянського суспільства, думки про особистість учителя, лекторську
майстерність, програми викладання та навчальні підручники з української
літератури. Розглянуто ідеї Франка про розвиток творчих здібностей слухачів,
проблеми сучасної рецепції його художніх і наукових текстів з педагогічною
тематикою, мовний світ митця, окцидентальну ментальність та еволюційний
розвиток менторської парадигми мислителя від позитивістської педагогіки до
педагогіки прагматизму.