«Благословенний закуток нашого краю»: ІІ-ий франкознавчий пленер. Гуцульщина.

«Благословенний закуток нашого краю»: ІІ-ий франкознавчий пленер. Гуцульщина.
06.06.2016

4-6 червня 2016 р. науковці Інституту Івана Франка організували Всеукраїнську наукову конференцію у с.Криворівня Верховинського району Івано-Франківської обл.




Спочатку був пленер пленарний, де нас вітали гостинні працівники Літературно-меморіального музею Івана Франка (колишній будинок різьбяра Василя Якіб'юка, де зупинявся письменник, коли приїздив на літні вакації) та представники від Союзу Українок. 






Крім того, до особливої пленарноїролі мали честь долучитис

я директор Музею Івана Франка у Києві Лариса Каневська та декан філоло

гічного факультету

Львівського національного уні

верситету імені Івана Франка Святослав Пилипчук.




(Принагідно, у рамках конференції провели презентацію збірниканаукових праць, присвячених 160-річчю від дня народження Наталії Кобринської - вагомий здобуток минолорічного многолюдного нашого заходу у Болехові).




Потім була недільна Служба Божа в Церкві Різдва Пресвятої Богородиці 

з напучуваннями та благословенням  від о. Івана Рибарука. 





І ось, нарешті, у недільне пообіддя ми досягли "інтелектуальної орбіти сучасного франкознавства" і повели "широку бесіду про літературу". Вона відбувалася на одному крилі Музею - за лаштунками Франкових спогадів, поглядів на "русский мир" чи власне одруження, уперспективі новоспечених кандидатських дисертацій чи крізь призму "наукової об"єктивності" бібліографії, теорії літератури, рецепції, фольклористики; у жанрі розлогих дискурсів чи у стилі відгуків на дисертації та пунктирних дайджестів. 

А на іншому крилі - у кімнаті Хоткевича - засідали знавці-інтерпретатори художнього тексту,які прагнули кожен по-своєму добитися того, "щоби ті його [Франкові] слова уложилися в форму». І не тільки слова, а й ціла ріка Черемош, яка спровокувала на діалогічності, гуцульські сюжети та інші метаморфози. Зокрема, учасники цієї секції мали змогу зрозуміти такі явища, як "антропологізацію пейзажу" "онейричну топографію", "любовну геометрію", відчути "тягарі" жанрові чи психологічні у творчості Франка, перевтілитися на якусь мить у "маскулінні образи", осмислити "діапазон свободи і неволі", наблизитися до постаті Франка у "шкурі" витязя "старовіцької правди" гуцулів за допомогою Петра Шекерика-Доникового чи в "обладунках" сучасних митців (Олега Лишеги, Ніни Бічуї).


Отак виглядала наша криворівнянська програма формально, а неформально - як "мандрівнича хронічка" університетсько-академічної молодежі. Усе було: "Й спів, й молоко, і вода...", і "Повітря і чистії води..." - аж "поезії гук" на вершині гори Ігрець лунав, і потік Сухий Черемошу вночі під гітару щось мелодійно  шептав..., крім наукових традиційних "меню", ми провели ще й майстер-класи з художнього читання на кращудекламаторську роль! )